Svenska Fönster är ny officiell leverantör till SOK

Svenska Fönster är nytt som varumärke, men då det bildades genom en sammanslagning av SP Fönster och Traryd Fönster går dess historia tillbaka till 1935. Idag är Svenska Fönster en av Sveriges ledande leverantörer av kvalitetsfönster och tillika stolt officiell leverantör till Sveriges Olympiska Kommitté, SOK.

- Det är en spännande vår och sommar som väntar tack vare vårt samarbete med den med SOK – ett varumärke som bland annat förknippas med strävan efter excellens. Det är något som vi känner en samhörighet med, då vi bygger vår verksamhet med ständiga förbättringar inom alla områden för att kunna leverera produkter och service på högsta nivå, säger Joakim Spjuth.

Att Svenska Fönster är officiell leverantör till SOK och den svenska OS-truppen innebär mycket mer än ett stöd till SOK, de svenska atleterna och den svenska idrottsrörelsen. Det innebär också många aktiviteter och tävlingar för Svenska Fönsters kunder – så väl alla bygghandlare runt om i hela Sverige som säljer Svenska Fönster som för alla landets husägare som investerar i sina fastigheter med produkterna.

- För oss gör det här partnerskapet att vi går starkare in i en viktig vår för svensk olympisk idrott, säger SOK:s marknads- och kommunikationschef Johanna Hemming.

Läs mer om vårt engagemang här