– Vi ser ett allt större behov av smarta lösningar för att effektivisera byggfackhandelns arbete i vår kundportal och snickarens arbete i fönsterprojekt. Den här satsningen är en del i vår strävan att erbjuda bättre stöd genom ny teknik, säger Beatrice Kortner Henriksson, VD Svenska Fönster.
Appens funktioner
Snickaren lägger in mått och övriga uppgifter om beställningen i appen och får omgående en offert via Byggfackhandelns inloggning i Svenska Fönsters kundportal. Snickaren kompletterar sedan med övrigt material, tid och ROT och kan därefter direkt lämna offert till sin kund. Sannolikheten till affärsavslut ökar medan fel och administration minskar. När kunden godkänt offerten räcker det med ett enkelt knapptryck för beställning av fönster direkt hos snickarens byggfackhandel.
Appen kommer finnas tillgänglig för Android och iOS i ett lättanvänt mobilt gränssnitt.
Under den närmaste månaden får Svenska Fönster hjälp av ett antal handlare samt ett 30-tal av deras snickare att testa ”Fönstersäljaren” innan den lanseras. Baserat på testanvändarnas återkoppling vidareutvecklas appen framöver med ytterligare funktioner för bästa stöd till snickare i vardagen.
För vidare information, vänligen kontakta:
Beatrice Kortner Henriksson, VD
Telefon : + 46 (0) 271- 293 03
E-post :beatrice.henriksson@svenskafonster.se