Press

Svenska Fönster lanserar Fönsterväljaren för kunder och återförsäljare

För många är det en komplicerad process att köpa fönster som kräver stöd av experter – samtidigt är det till internet de flesta vänder sig för att söka information och ofta för att handla.

För att hjälpa kunden till en trygg affär som kan börja hemma i tv-soffan har Svenska Fönster tagit fram den digitala tjänsten Fönsterväljaren.

<span id="hs_cos_wrapper_name" class="hs_cos_wrapper hs_cos_wrapper_meta_field hs_cos_wrapper_type_text" style="" data-hs-cos-general-type="meta_field" data-hs-cos-type="text" >Svenska Fönster lanserar Fönsterväljaren för kunder och återförsäljare</span>

Det har bara gått tre veckor sedan Svenska Fönster lanserade sin snickarapp Fönstra som underlättar arbetet för fönstersnickare och som är det snabbaste sättet att få en fönsteroffert. Redan första veckan hade Fönstra laddats ned omkring 800 gånger.

Nu lanserar Svenska Fönster nästa digitala tjänst för att tillgodose kundernas behov på en marknad i förändring – Fönsterväljaren. Den har byggts internt på företaget och ska hjälpa privatpersoner till en trygg fönsteraffär hos den lokale bygghandlaren – men där allt kan ske digitalt.

Informationen i Fönsterväljaren är kortfattad och lätt att förstå. Genom att svara på några frågor om sina behov och önskemål får kunden förslag på passande fönster. Det förslaget skickar kunden sedan till en vald återförsäljare – som återkommer med en offert och möjlighet till en personlig kontakt med eventuella förslag på förbättringar utifrån återförsäljarens expertkunskap.

Fönsterväljaren hjälper även de lokala bygghandlarna runt om i Sverige till lyckade affärer med kunderna i sitt område, istället för att de söker sig till internethandlare.

Fönstren som finns tillgängliga i Fönsterväljaren kommer från Svenska Fönsters varumärken SP Fönster och Traryd Fönster. Fönsterväljaren hittas via varumärkenas hemsidor spfonster.se och trarydfonster.se.